lunes, 1 de octubre de 2001

Cálculo del área de un triángulo. Un ejercicio de programación en C/C++

//-----------------------------------------------------------------
// Àrea d'un triangle 
//
// Joan Aranès Clua
// data: 18/12/2001
// 
// En aquest exercici es tracta de fer un programa 
// que calculi l'àrea d'un triangle qualsevol (expressada en unitats arbitràries) 
// a partir de les coordenades dels vèrtexs.
// El procediment per calcular l'àrea que es farà servir consisteix a 
// calcular la meitat del mòdul del producte vectorial del parell 
// de vectors amb origen comú en un dels vèrtexs del triangle
// 
//-----------------------------------------------------------------


#include <stdio.h>
#include <math.h>


void main ()

{
  // variables corresponents a les dades d'entrada
  double x_1,y_1;  // coordenades x i y del punt A_1
  double x_2,y_2;  // coordenades x i y del punt A_2
  double x_3,y_3;  // coordenades x i y del punt A_3
  // variables auxiliars
  double modul;
    
  //definició del triangle:
  //entrada de les coordenades x i y dels vèrtexs A_1, A_2 i A_3
  printf("-----------------------------------\n");
  printf("Entreu les coordenades x_1 i y_1 del punt A_1, separades per un espai\n");
  scanf("%lf %lf",&x_1, &y_1);
  printf("\nEntreu les coordenades x_2 i y_2 del punt A_2, separades per un espais\n");
  scanf("%lf %lf",&x_2, &y_2);
  printf("\nEntreu les coordenades x_1 i y_1 del punt A_1, separades per un espais\n");
  scanf("%lf %lf",&x_3, &y_3);
  
  // càlcul del mòdul del producte vectorial u.v
  // on el vector u és (x_1-x_2,y_1-y_2)
  // i el vector v és (x_3-x_2,y_3-y_2)
  modul =(x_1-x_2)*(y_3-y_2)-(y_1-y_2)*(x_3-x_2);

  // ara, es calcula i es mostra l'àrea (0.5*modul)
  printf("\nA=%.4lf\n",modul/2);


}

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Gracias por tus comentarios