//----------------------------------------------------------------- // Àrea d'un triangle // // Joan Aranès Clua // data: 18/12/2001 // // En aquest exercici es tracta de fer un programa // que calculi l'àrea d'un triangle qualsevol (expressada en unitats arbitràries) // a partir de les coordenades dels vèrtexs. // El procediment per calcular l'àrea que es farà servir consisteix a // calcular la meitat del mòdul del producte vectorial del parell // de vectors amb origen comú en un dels vèrtexs del triangle // //----------------------------------------------------------------- #include <stdio.h> #include <math.h> void main () { // variables corresponents a les dades d'entrada double x_1,y_1; // coordenades x i y del punt A_1 double x_2,y_2; // coordenades x i y del punt A_2 double x_3,y_3; // coordenades x i y del punt A_3 // variables auxiliars double modul; //definició del triangle: //entrada de les coordenades x i y dels vèrtexs A_1, A_2 i A_3 printf("-----------------------------------\n"); printf("Entreu les coordenades x_1 i y_1 del punt A_1, separades per un espai\n"); scanf("%lf %lf",&x_1, &y_1); printf("\nEntreu les coordenades x_2 i y_2 del punt A_2, separades per un espais\n"); scanf("%lf %lf",&x_2, &y_2); printf("\nEntreu les coordenades x_1 i y_1 del punt A_1, separades per un espais\n"); scanf("%lf %lf",&x_3, &y_3); // càlcul del mòdul del producte vectorial u.v // on el vector u és (x_1-x_2,y_1-y_2) // i el vector v és (x_3-x_2,y_3-y_2) modul =(x_1-x_2)*(y_3-y_2)-(y_1-y_2)*(x_3-x_2); // ara, es calcula i es mostra l'àrea (0.5*modul) printf("\nA=%.4lf\n",modul/2); }
Un blog con cuestiones, ejercicios, problemas, aplicaciones y comentarios relacionados con los contenidos de Matemáticas del primer curso de Bachillerato en las modalidades de Ciencias y Tecnología
lunes, 1 de octubre de 2001
Cálculo del área de un triángulo. Un ejercicio de programación en C/C++
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Gracias por tus comentarios