//-----------------------------------------------------------------
// Àrea d'un triangle
//
// Joan Aranès Clua
// data: 18/12/2001
//
// En aquest exercici es tracta de fer un programa
// que calculi l'àrea d'un triangle qualsevol (expressada en unitats arbitràries)
// a partir de les coordenades dels vèrtexs.
// El procediment per calcular l'àrea que es farà servir consisteix a
// calcular la meitat del mòdul del producte vectorial del parell
// de vectors amb origen comú en un dels vèrtexs del triangle
//
//-----------------------------------------------------------------
#include <stdio.h>
#include <math.h>
void main ()
{
// variables corresponents a les dades d'entrada
double x_1,y_1; // coordenades x i y del punt A_1
double x_2,y_2; // coordenades x i y del punt A_2
double x_3,y_3; // coordenades x i y del punt A_3
// variables auxiliars
double modul;
//definició del triangle:
//entrada de les coordenades x i y dels vèrtexs A_1, A_2 i A_3
printf("-----------------------------------\n");
printf("Entreu les coordenades x_1 i y_1 del punt A_1, separades per un espai\n");
scanf("%lf %lf",&x_1, &y_1);
printf("\nEntreu les coordenades x_2 i y_2 del punt A_2, separades per un espais\n");
scanf("%lf %lf",&x_2, &y_2);
printf("\nEntreu les coordenades x_1 i y_1 del punt A_1, separades per un espais\n");
scanf("%lf %lf",&x_3, &y_3);
// càlcul del mòdul del producte vectorial u.v
// on el vector u és (x_1-x_2,y_1-y_2)
// i el vector v és (x_3-x_2,y_3-y_2)
modul =(x_1-x_2)*(y_3-y_2)-(y_1-y_2)*(x_3-x_2);
// ara, es calcula i es mostra l'àrea (0.5*modul)
printf("\nA=%.4lf\n",modul/2);
}
Un blog con cuestiones, ejercicios, problemas, aplicaciones y comentarios relacionados con los contenidos de Matemáticas del primer curso de Bachillerato en las modalidades de Ciencias y Tecnología
lunes, 1 de octubre de 2001
Cálculo del área de un triángulo. Un ejercicio de programación en C/C++
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Gracias por tus comentarios